Het bepalen van je huisstijl begint bij de vraag welke identiteit je als bedrijf hebt. Maar ook: welke identiteit wil je uitstralen en op welke manier? Joost Gazendam, co-founder van de huidige Detact groep, legde dit communicatievraagstuk bij ons neer. Samen werkten we naar een bedrijfsvisie, -missie, merknaam en logo. Zo ontstond Detact: een samentrekking van ‘detect’ (detecteren) en ‘act’ (handelen), wat direct verwijst naar de kerntaken van Detacts producten. Detact Diagnostics staat voor de preventie van bacteriële besmetting. Daarmee maken ze een essentieel verschil binnen de voedselindustrie en de medische wereld.
Superhelden
De uitdaging was om als nieuwe, jonge speler op te vallen en lef te tonen in een vrij oubollige medische markt, maar tegelijkertijd ook serieus te worden genomen. Als metafoor kwamen we tot de jonge superhelden: Zij zijn de detecteerders van gevaar en daarmee de beschermers die het verschil tussen leven en dood kunnen maken. Zij staan voor de brutale nieuwkomers binnen het werkveld, maar ook voor de nieuwe generatie, die dankzij Detacts werk gezond kan opgroeien. Vanuit dit idee is de gehele beeldcommunicatie opgetuigd met een website, foto’s en films.
Bekijk de huisstijl op de website van Detact Diagnostics.