Als internationaal groenteveredelingsbedrijf draagt Rijk Zwaan actief bij aan een duurzame wereldvoedselvoorziening. Ruim 5 jaar is NOBS hiervoor partner in beeldcommunicatie, om stakeholders wereldwijd te laten zien voor wie, waar en vooral waarom Rijk Zwaan dit doet.
Artistieke vrijheid
De samenwerking met een opdrachtgever is vaak een proces waarbij de balans tussen realiteit en storytelling telkens weer opnieuw wordt opgezocht. In hoeverre moet het gefilmde overeenkomen met de werkelijkheid? Waar mag je overdrijven om de sfeer te benadrukken? En hoe ver mag je hierin gaan? Door de langdurige samenwerking met Rijk Zwaan kregen wij voor het nieuwe Seed Quality Center alle ruimte een concept uit te werken, waarin een sfeer en expertise de boventoon voeren.
Trots
Het moest een corporate film worden, die overbrengt hoe deskundig er in het Center gewerkt wordt om de kwaliteit van Rijk Zwaans producten te waarborgen. Met een inhoudelijk sterke voice-overtekst, brachten we het ritme en de schoonheid van alles wat er in het centrum gebeurt in beeld. Ons uitgangspunt: de kunst hiervan in beeld brengen, op zo’n manier dat je de film als medewerker met trots aan je familie en vrienden wil laten zien: “Kijk! Dit is wat ik doe!”
Lichtwerk
Een laboratorium is vooral een witte ruimte met een hoop ramen, TL-licht, witte banken en apparatuur. Om dit mooi en spannend te laten zien moesten er lampen uit, die normaal aanstaan, of werd er juist veel tegenlicht bijgeplaatst om silhouetten te creëren. Of dit voor het werkelijke proces klopt, maakte even niet uit. Zolang het maar mooi was. Daardoor konden we voor ieder shot de grens opzoeken en daar overheen gaan.